Сторінка логопеда Маркович В. А.

10 ПРОСТИХ ПОРАД ЛОГОПЕДА БАТЬКАМ

Мова дитини розвивається під впливом мови дорослих і значною мірою залежить від достатньої мовної практики, нормального соціального і мовного оточення, від виховання і навчання, які починаються з перших днів її життя.

• Розмовляйте зі своєю дитиною під час всіх видів діяльності, таких як приготування їжі, прибирання, одягання-роздягання, гра, прогулянка і т.д. Говоріть про те, що ви бачите, що робить дитина, що роблять інші люди і що бачить ваша дитина.

• Говоріть, використовуючи ПРАВИЛЬНО побудовані фрази, речення. Ваше речення повинне бути на 1-2 слова довше, ніж у дитини. Якщо ваша дитина поки що висловлюється тільки однослівними реченнями, то ваша фраза повинна складатися з 2 слів.

• Задавайте ВІДКРИТІ питання. Це стимулюватиме вашу дитину використовувати декілька слів для відповіді. Наприклад, говоріть «Що він робить?» замість «Він грає?»

• Витримуйте паузу, щоб у дитини була можливість говорити і відповідати на питання.

• Слухайте звуки і шуми. Запитайте «Що це?» Це може бути гавкіт собаки, шум вітру, мотор літака і т.д.

• Розкажіть коротку розповідь, історію. Потім допоможіть дитині розказати цю ж історію вам або кому-небудь ще.

• Якщо ваша дитина вживає всього лише декілька слів у мові, допомагайте їй збагатити свою мову новими словами. Виберіть 5-6 слів (частини тіла, іграшки, продукти) і назвіть їх дитині. Дайте їй можливість повторити ці слова. Не чекайте, що дитина вимовить їх відмінно. Надихніть дитину і продовжуйте їх заучувати. Після того, як дитина вимовила ці слова, введіть ще 5-6 нових слів. Продовжуйте додавати слова до тих пір, поки дитина не взнає більшість предметів навколишнього світу. Займайтеся щодня.

Якщо дитина називає тільки одне слово, почніть учити його коротким фразам. Використовуйте слова, які ваша дитина знає. Додайте колір, розмір, дію. Наприклад, якщо дитина говорить «м’яч», послідовно навчите її говорити «Великий м’яч», «Тетянин м’яч», «круглий м’яч» і т.д.

• Більшість занять проводьте в ігровій формі. Робота з дитиною повинна активізувати мовне наслідування, формувати елементи зв’язного мовлення, розвивати пам’ять і увагу.


• Дуже важливо вже у ранньому віці звернути увагу на мовний розвиток дитини, а не чекати, коли вона «сама заговорить».

Мова дитини розвивається під впливом мови дорослих і значною мірою залежить від достатньої мовної практики, нормального соціального і мовного оточення, від виховання і навчання, які починаються з перших днів її життя.

• Розмовляйте зі своєю дитиною під час всіх видів діяльності, таких як приготування їжі, прибирання, одягання-роздягання, гра, прогулянка і т.д. Говоріть про те, що ви бачите, що робить дитина, що роблять інші люди і що бачить ваша дитина.

• Говоріть, використовуючи ПРАВИЛЬНО побудовані фрази, речення. Ваше речення повинне бути на 1-2 слова довше, ніж у дитини. Якщо ваша дитина поки що висловлюється тільки однослівними реченнями, то ваша фраза повинна складатися з 2 слів.

• Задавайте ВІДКРИТІ питання. Це стимулюватиме вашу дитину використовувати декілька слів для відповіді. Наприклад, говоріть «Що він робить?» замість «Він грає?»

• Витримуйте паузу, щоб у дитини була можливість говорити і відповідати на питання.

• Слухайте звуки і шуми. Запитайте «Що це?» Це може бути гавкіт собаки, шум вітру, мотор літака і т.д.

• Розкажіть коротку розповідь, історію. Потім допоможіть дитині розказати цю ж історію вам або кому-небудь ще.

• Якщо ваша дитина вживає всього лише декілька слів у мові, допомагайте їй збагатити свою мову новими словами. Виберіть 5-6 слів (частини тіла, іграшки, продукти) і назвіть їх дитині. Дайте їй можливість повторити ці слова. Не чекайте, що дитина вимовить їх відмінно. Надихніть дитину і продовжуйте їх заучувати. Після того, як дитина вимовила ці слова, введіть ще 5-6 нових слів. Продовжуйте додавати слова до тих пір, поки дитина не взнає більшість предметів навколишнього світу. Займайтеся щодня.

Якщо дитина називає тільки одне слово, почніть учити його коротким фразам. Використовуйте слова, які ваша дитина знає. Додайте колір, розмір, дію. Наприклад, якщо дитина говорить «м’яч», послідовно навчите її говорити «Великий м’яч», «Тетянин м’яч», «круглий м’яч» і т.д.

• Більшість занять проводьте в ігровій формі. Робота з дитиною повинна активізувати мовне наслідування, формувати елементи зв’язного мовлення, розвивати пам’ять і увагу.


• Дуже важливо вже у ранньому віці звернути увагу на мовний розвиток дитини, а не чекати, коли вона «сама заговорить».

У яких випадках логопед береться за голову ?

Коли чує від батьків наступне:
1. “Рік тому Ви порадили нам звернутися до невролога. Ми вчора там були, можна нам на заняття?”
2. “Візьміть нас, будь ласка, на заняття, бо та вчителька нас щодня “душить” за логопеда. Спасу від неї нема.”
3. “Які завдання? Ми до Вас водимо, то Ви і працюйте!”
4. “У нас в сім’ї по чоловіковій лінії усі пізно почали говорити і нічого – усі школу закінчили.”
5. “То що ж Ви хочете? Садочки зараз не працюють, кому з дітьми займатися?”
6. “Як це не взувати її? Як сама? Вона ще така у нас малесенька… 5 рочків всього дитині. Вона у баби одна, тому чим зможу – тим допоможу!”
7. “А що я можу вдома зробити? Він мене не слухається…”
8. “До лікаря з’їздити? Ну так, так, треба якось… Просто часу не вистачає. Розумієте, у мене робота (карантин, війна)” тощо…

Кожна дитинка – це зона відповідальності її батьків! Діти ростуть набагато швидше, ніж нам здається. Навіть пів року чекання (а у деяких випадках і місяць) – величезна втрата для дитини. Ви не зможете повернути час та почати все з початку. Слідкуйте за встановленими нормами розвитку дітей та прислухайтеся до думки спеціалістів. Сумніваєтесь – підіть до декількох, послухайте думку різних фахівців.

Заняття на тему: «Осіння історія».
Обладнання: картон, листок формату А4, файлик, весела мушка, різнокольорові олівці, маркер.
Рекомендації:
Прослухати для розминки пісню «День народження у мушки».

https://fb.watch/gcO90l7Ugh/

До вашої уваги пропоную артикуляційні вправи, корисні та цікаві.Логопед ФНРЦ Маркович В. А.

https://fb.watch/gfnto5z3ib/

Логоритмична гра – массаж Їжачок.
https://youtu.be/4KXBMpPx4K0

https://fb.watch/ghWMLh378o/

Звуко наслідування, тема: «Тварини».

https://fb.watch/gy81-sxB_N/

До вашої уваги пропоную цікаву гру для налаштування дитини на виконання навчального процесу. Попре налуштавуння, ми розвиваємо здібності дрібної моторики рук.

https://fb.watch/gya1TiDjX4/

Пропоную цікаву гру з розвитку дрібної моторики рук.
Яку можна зробити власноруч.

https://fb.watch/gydNznyEMj/

До вашої уваги пропоную, веселу дихальну вправу.

https://fb.watch/gykDtxQm2m/

Робота с картками на збагачення словникового запасу.

https://fb.watch/gAzQKgeGJQ/

Вправа для дистанційного навчання (логопед ФНРЦ Маркович В. А.), виконуємо вдома разом з дітьми.

До вашої уваги пропонуються нейродолоньки.
Ви разом з дитиною промовляєте за допомогою нейро долоньок слова, тим самим можете ділити на склади слово, а також можна використовувать дві руки, (права показує жест – промовляєте «Ко», ліва показує жест – промовляєте «за»).

До вашої уваги пропонуються дидактична гра «Для чого?».
Розвиваємо мовлення граючись.