Музична терапія являє собою стародавню й найбільш розвинену форму лікування засобами мистецтва, адже зв’язок між музикою й медициною сходить до витоків історії людства.
Тадеуш Натансон (педагог і композитор, автор книги про музичну терапію) пише, що вже древні єгиптяни, греки й римляни знали та цінували сприятливу дію музики на функціональну активність людини, тому використовували її під час цілительних обрядів. У XVIII столітті вплив музики з великим інтересом вивчався медичними дисциплінами (першою нею зацікавилася психотерапія). А під час Другої світової війни музика була визнана терапевтичним засобом, що мало велике значення для її розповсюдження, у тому числі й в освітніх закладах.
Музика надає велику свободу у прояві своїх емоцій, тому що володіє всією палітрою різноманітних виражальних засобів, що реалізуються через звуки, в яких переважають ті чи інші почуття.
Сьогодні музика використовується не тільки під час музикотерапії, а й під час навчальних занять, як метод всебічної й багатоаспектної стимуляції розвитку. Ураховуючи природні потреби дитини, вона частіше за все приймає форму активної терапії. Завдяки спілкуванню з нею діти можуть звільнитись від заборон і забути про обмежуючі їх труднощі.
Музика має фундаментальне начало всього живого:
-ритм,
-мелодію,
-гармонію.
Дитина з порушенням розвитку не може в повній мірі сприймати музику і належним чином самовиразитися через неї, але є важливим засобом взаємодіі з навколишнім світом, підгрунтям для вибудовування взаємодіі з ним.
В своїй роботі я використовую активні форми занять, а саме:
-логоритмічні та ринопластичні вправи,
-руханки,
-активний і пасивний спів,
-гра на музичних інструментах,
-гра на фортепіано.
Працюю за методикою К.Орфа, використовую пальчикові вправи Н.Жилютової, програму гри на фортепіано « Крок до зірок» Ю.Богатиревої. Слухаєм твори класиків Моцарта, Чайковського, Скорика,Бетховена в пасивній та інтерактивній формі. Матеріал журналу «Музичний керівник».
Заняття проводяться в групах та індивідуально.
Музикотерапія протипоказана:
-дітям з можливостю нападів епілепсіі та судорог,
–хворим отитом,
–дітям в яких різко наростає тиск.
Слухайте музику та будьте здорові.
Заняття музичного керівника Канєвої І.А.
Ритм -це важливий пульс музики,одне з її виразних засобів.Ритмом називається послідовність звуків однакової ,або різної тривалості.Всі види ритмічної діяльності -ігри,пісні,танці,оркестри та інше,дуже гарно розвивають дитячий слух,уважність, сприйняття музики та її характер.А в поєднанні з цікавим та сучасним Рор it ,це ще й велике задоволення.Дітям здається що ми тільки граємося,а ми з вами розвиваємо їх ритмічний слух.Це є цілью нашого завдання.
Заняття музичного керівника ФНРЦ Канєвої І. А.
Мета нашого заняття-ознайомлення з музичним інструментом фортепіано.Вчені точно визначили, що уроки гри на фортепіано можуть допомогти малим дітям посилювати навички обробки і володіння мовою. Дитячі вуха стають натренованими розрізняти різні звуки фортепіано, пояснює Габріелі, тож вони краще можуть аналізувати різницю між вимовленими словами, ключовим елементом вивчення мови.
Заняття від музичного керівника Канєвої Ірини Анатоліівни.
Пропоную виконати музично -дидактичну гру”Впізнай музичний інструмент”.Мета гри-ознайомлення з музичними інструментами,закріплення знань музичних інструментів,розвиток музичного і тембрового слуху.
Руханка “Листочки”.
Музичне заняття від музичного керівника Канєвої Ірини Анатоліівни.Кілька хвилин руханки допомагають дітям знятинапруження,розслабитись,перемкнути увагу,підняти настрій.Руханка “Гопачок”з дітьми нашого центру.
Музичне заняття від музичного керівника Канєвої Ірини Анатоліівни.Тема: Музикування за методикою Карла Орфа.Для дітей з особливими потребами музика-це не просто задоволення і радість.Вона необхідна для особистісного розвитку,корегує поведінку й реакціі.Для наших дітей це є ідеальним методом,що передбачає терапію творчіс ю,звуками,ритмами та рухами.Ми граємо і граємось з музикою.
Заняття від музичного керівника Канєвої Ірини Анатоліівни.Співаймо разом!.З Давідом Осіпчуком і його мамою заспіваємо українську народну пісню “Ой у гаю…”
Заняття від музичного керівника Канєвої Ірини Анатоліівни.Знайомство з українськими народними інструментами.Мета нашої зустрічі поглибити знання дітей про українські народні інструменти.Незмінними супутниками життєвих процесів : весілля,хрестини,народні гуляння,народні музичні інструменти були і є незмінним супроводом пісень і танців.Наші діти з задоволенням грають на бубнах,ложках,сопілочках.Наш колорит,етність,любов до народної музики,пісень і таночків ми будемо розвивати і берегти.
Музична гра від музичного керівника Канєвої І.А.
Робимо вдома разом з дітками.
21 листопада -День гідності і свободи.
Співати Гімн України -це в першу чергу поклик кожного українця.Ця пісня пронесла чималу історію, вона єднає та заповнює усіх гордістю за свою країну.Граємо на фортепіано Гімн України.