Пам’ятка для педагога
по роботі з комп’ютером
- Перед роботою перевірте робочі місця для дітей і педагога (чи не пошкоджені з’єднувальні дроти, чи міцні столи і стільчики…).
- Перевірте розміщення складових частин комп’ютера на робочих місцях.
- Профілактичні та ремонтні роботи пристроїв виконуйте лише після їх знеструмлення.
- Регулярно протирайте клавіатури, мишки, монітори м’якою тканиною або спеціальними серветками.
- Стежте за дотриманням дітьми правил техніки безпеки.
- Слідкуйте за поставою дітей під час роботи за комп’ютером та щоб сиділи подалі від екрана.
- Стежте за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог (провітрювання приміщень, вологе прибирання, освітлення приміщення і монітора …).
- Дотримуйтеся вимог щодо тривалості заняття з дітьми.
Вивчення комп’ютерної грамоти в КЗ ФМР “ФНРЦ”
Вивчення інформатики – ефективний засіб інформатизації навчального процесу, впровадження й поширення технологій при вивченні інших навчальних дисциплін.
Застосування комп’ютерів у навчальній та позаурочній діяльності спеціальної школи для дітей із порушеним інтелектом є одним з найефективніших засобів мотивації та індивідуалізації їх навчання, створення сприятливого емоційного фону, реабілітації та підготовки до інтеграції в соціум.
Робота ведеться в таких напрямах:
- пізнавальний – відомості про призначення комп’ютера, можливості його використання, основні принципи роботи;
- прикладний – навички роботи з клавіатурою, пошук та запуск програм, створення малюнків у графічному редакторі;
- розвиваючий – паралельне застосування творчих завдань (логічні ігри, кросворди);
- корекційний – корекція знань, умінь і навичок з основних предметів.
Перед уроками інформатики вчитель ставить такі завдання:
- активізувати навчальний процес;
- підвищити інтерес школярів до пізнання нового;
- удосконалювати обчислювальні та інші практичні навички;
- поглиблювати знання з інших предметів;
- формувати самостійність, наполегливість.
При проведенні уроків учитель створює ігрове середовище, у якому відповідно до поставлених навчальних, корекційних та розвиваючих завдань учень виконує необхідні практичні дії. Гра дозволяє учневі засвоювати навчальний матеріал мимовільно, непомітно і при цьому застосувати його в улюбленій практичній діяльності – роботі на комп’ютері. Для дітей із розумовою відсталістю це є найлегшим та найпростішим способом пізнання світу. І це стосується не тільки молодшого школяра, а й підлітка.
Ефективними є вправи, засновані на навчальному матеріалі, що сприяють формуванню конкретних умінь і навичок, дають можливість контролювати й оцінювати діяльність учнів.
Враховуючи особливості психіки розумово відсталих дітей педагог знаходить різні засоби, підбирає форми та методи роботи з метою максимального засвоєння матеріалу. Відомо, що чим більше аналізаторів задіяні в навчальному процесі, тим краще знання усвідомлюються школярами. А робота з комп’ютером, кольорове зображення, мультиплікація, музика, звук, казкові персонажі розширюють можливості наданої інформації. Наочність, «діалог» з комп’ютером забезпечують активність учнів, гра стає цікавішою та варіативною.
Розумово відсталі діти – це діти з особливими потребами та обмеженими можливостями. «Спілкування» з комп’ютером для таких дітей є цікавим і захоплюючим, має позитивний вплив на становлення дитини як особистості, розширює можливості розвитку соціально-побутової компетенції та інтеграції в сучасне суспільство.