Комп’ютерна грамота (Єрмоліна В.М.)

Пам’ятка для педагога

по роботі з комп’ютером

  • —Перед роботою перевірте робочі місця для дітей і педагога (чи не пошкоджені з’єднувальні дроти, чи міцні столи і стільчики…).
  • —Перевірте розміщення складових частин комп’ютера на робочих місцях.
  • —Профілактичні та ремонтні роботи пристроїв виконуйте лише після їх знеструмлення.
  • —Регулярно протирайте клавіатури, мишки, монітори м’якою тканиною або спеціальними серветками.
  • —Стежте за дотриманням дітьми правил техніки безпеки.
  • —Слідкуйте за поставою дітей під час роботи за комп’ютером та щоб сиділи подалі від екрана.
  • —Стежте за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог (провітрювання приміщень, вологе прибирання, освітлення приміщення і монітора …).
  • —Дотримуйтеся вимог щодо тривалості заняття з дітьми.

Вивчення комп’ютерної грамоти в КЗ ФМР “ФНРЦ”

Вивчення інформатики – ефективний засіб інформатизації навчального процесу, впровадження й поширення технологій при вивченні інших навчальних дисциплін.

Застосування комп’ютерів у навчальній та позаурочній діяльності спеціальної школи для дітей із порушеним інтелектом є одним з найефективніших засобів мотивації та індиві­дуалізації їх навчання, створення сприятли­вого емоційного фону, реабілітації та підго­товки до інтеграції в соціум.

Робота ведеться в таких напрямах:

  • пізнавальний – відомості про при­значення комп’ютера, можливості його вико­ристання, основні принципи роботи;
  • прикладний – навички роботи з кла­віатурою, пошук та запуск програм, створення малюнків у графічному редакторі;
  • розвиваючий – паралельне засто­сування творчих завдань (логічні ігри, крос­ворди);
  • корекційний – корекція знань, умінь і навичок з основних предметів.

Перед уроками інформатики вчитель ставить такі завдання:

  • активізувати навчальний процес;
  • підвищити інтерес школярів до піз­нання нового;
  • удосконалювати обчислювальні та інші практичні навички;
  • поглиблювати знання з інших пред­метів;
  • формувати самостійність, наполегли­вість.

При проведенні уроків учитель створює ігрове середовище, у якому відповідно до поставлених навчальних, корекційних та розвиваючих завдань учень виконує необхідні практичні дії. Гра дозволяє учневі засвоювати навчальний матеріал мимовільно, непомітно і при цьому застосувати його в улюбленій практичній діяльності – роботі на комп’ютері. Для дітей із розумовою відсталістю це є най­легшим та найпростішим способом пізнання світу. І це стосується не тільки молодшого школяра, а й підлітка.

Ефективними є вправи, засновані на навчальному матеріалі, що сприяють форму­ванню конкретних умінь і навичок, дають можливість контролювати й оцінювати діяль­ність учнів.

Враховуючи особливості психіки розу­мово відсталих дітей педагог знаходить різні засоби, підбирає форми та методи роботи з метою максимального засвоєння матеріалу. Відомо, що чим більше аналізаторів задіяні в навчальному процесі, тим краще знання усвідомлюються школя­рами. А робота з комп’ютером, кольорове зображення, мультиплікація, му­зика, звук, казкові персонажі розширюють можливості наданої інформації. Наочність, «діалог» з комп’ютером забезпечують актив­ність учнів, гра стає цікавішою та варіа­тивною.

Розумово відсталі діти – це діти з особ­ливими потребами та обмеженими можли­востями. «Спілкування» з комп’ютером для таких дітей є цікавим і захоплюючим, має позитивний вплив на становлення дитини як особистості, розширює можливості роз­витку соціально-побутової компетенції та інтеграції в сучасне суспільство.